Хто грабує Україну. Зацікавленість чи непрофесіоналізм уряду?

Хто грабує Україну. Зацікавленість чи непрофесіоналізм уряду?

Україна відсвяткувала 26 річницю своєї незалежності. До цього часу нагально стоїть питання – бути чи не бути нашій незалежності. Левова частка питань, які впливають на подальшу долю країни, лежать в економічній площині

Україна відсвяткувала 26 річницю своєї незалежності. До цього часу нагально стоїть питання – бути чи не бути нашій незалежності. Левова частка питань, які впливають на подальшу долю країни, лежать в економічній площині. Якщо ми не зуміємо забезпечити зростання ВНП, наповнення бюджету, то мабуть і не подолаємо ні внутрішні ні зовнішні загрози. А зовнішні загрози в українській економіці дуже значні. Якщо взяти один аспект – ринок торгівлі автомобілями, то проглядає одна дуже цікава тенденція. Поки ми обговорюємо правомірність та наслідки для нашого бюджету дії Постанови Кабінету Міністрів України щодо тимчасового ввозу вживаних автомобілів, на ринку України з’явився новий гравець під брендом Ravon, який виробляється і експортується з Узбекистану. Вказаний автомобіль випускається на підприємстві Дженерал-моторс Узбекістан побудованому спільно з Дженерал-моторс Кореї на базі автомобілів марки Шевроле. Автомобілі марки Ravon на ринку України набирають темпи продажу, бо мають низьку ціну в аналогічних групах автомобілів економкласу.

Ви запитаєте в чому біда для економіки України? А біда в тому що низька ціна автомобіля з’явилась за рахунок ненадходжень до українського бюджету. Давайте порахуємо як уряд Узбекистану заліз в карман бюджету України. В середньому автомобіль марки Ravon при ввозі на митну територію України декларується за ціною 4-5 тис. доларів США. Аналогічні автомобілі інших марок – 9-10 тис. доларів США. З кожного автомобіля в бюджет не надходить в якості митних платежів близько 25-30 тис. грн. Далі з низьких цін нараховуються всі податки, в т.ч. і в пенсійний фонд.

Враховуючи кількість завезених та проданих автомобілів, в бюджет не надходять сотні мільйонів гривень. При цьому уряд Узбекистану збільшує свої валютні надходження. Ми з’ясували за рахунок чого така низька собівартість автомобіля виробленого в Узбекистані.

Виробник отримав від уряду значні пільги. Комплектуючі ввозяться з нульовою митною ставкою, для виробника відмінено податок на землю, компенсуються валютні ризики і т.п.

Дуже цікава деталь, якщо на експорт ціна автомобіля Ravon 4-5 тис. доларів США та в самому Узбекистані він коштує 14-16 тис. доларів США, що ще раз підтверджує демпінг цін для експорту в Україну.

Світова практика показує, що на демпінг цін, які призводять до ненадходжень в бюджет, урядом вводяться митні податки.

Чому уряд України не реагує на такі агресивні дії уряду Узбекистану зовсім не зрозуміло. Чи є зацікавленість, чи є непрофесіоналізм, але від цього страждає бюджет і в цілому економіка України.

Источник

Лента новостей
Вступай: