Економіст розповів, чи варто залучати іноземців в уряд

Економіст розповів, чи варто залучати іноземців в уряд

Кабмін не має чітко плану дій, тому будь-який міністр не може ефективно виконувати свої обов'язки.

Про це в інтерв'ю розповів економіст Борис Кушнірук.

Як оцінюєте можливе призначення Івана Міклоша міністром фінансів України?

- Він був успішним міністром фінансів Словаччини і одним з ідеологів вдало проведених там реформ. Беручи його у свою команду, Гройсман збільшив би рівень довіри до себе. Отримав би можливість налагодити контакт з міжнародними фінансовими організаціями.

Але на скільки юридично коректно, щоб громадянин іншої держави став міністром. Хоча б з міркувань, що він отримає доступ до державної таємниці.

Що вдалося зробити іноземцям в нинішньому уряді?

- Іноземцями виступає грузинська команда. Яресько й Абромавичус мешкають в Україні по 10-15 років.

Позитивний момент їхнього призначення - вони не прийшли на посади для особистого збагачення. Це для України не характерно. Протягом усіх років незалежності, у міністерства фінансів та економіки приходили люди, які окрім виконання державних функцій, ще й працювали на власні кишені.

Яресько займалася реструктуризацією боргів. До неї є запитання щодо податкової реформи. Але варіант Южаніної був шляхом в нікуди.

Абромавичус багато зробив щодо прозорості приватизації, дерегуляції.

Проте головного - загальної нової економічної філософії розвитку країни від них не отримали. Вони не пояснили у якій ситуації економіка знаходиться, що хочуть досягнути і як збираються це зробити.

Які результати роботи міністра охорони здоров'я?

- Олександр Квіташвілі певно найслабший з міністрів іноземців. Але питання щодо ефективності проведення реформ потрібно ставити не лише до нього, а й до всієї коаліції у парламенті. Вони мали вирішити, яке Міністерство охорони здоров'я хочуть мати ще до того, як сіли в корабель.

Головна проблема - соціальна та медична політика у коаліційній угоді були найслабшими. У багатьох країнах міністерства соцполітики та охорони здоров'я об'єднані. Частину функцій можна було б перевести в недержавний блок. Провести оптимізацію лікарняних закладів, ввести систему обов'язкового приватного медичного страхування і передати функції неурядовим лікарським асоціаціям, щоб вони працювали у цій сфері. Міністерство охорони здоров'я, у такому випадку, взагалі мало б зникнути.

Питання не в міністрі охорони здоров'я, а в уряді. Квіташвілі подав заяву про звільнення ще влітку торік, але досі лишається на посаді. Це абсурд.

За яким принципом має формуватися наступний уряд?

- Має вирішувати коаліція. Питання не у прізвищах, а у тому, що робитимуть. Уряд повинен мати чіткі пункти. Не можна просто говорити, що хотілося б зробити без чітко прописаного плану. Якщо не усвідомлювати, де знаходишся, куди рухаєшся, то не зможеш пояснити людям свої кроки. Складатиметься враження, що нічого не відбувається, все погано. Хоча, може бути зовсім не так. Якщо немає чіткого курсу, міністр стає заручником дороги в нікуди.

Чи потрібні Україні іноземці на державних посадах?

- Запрошувати іноземців в уряд проблематично. Вони не завжди можуть бути ефективні. Щоб проводити реформи, потрібно відчувати національні особливості країни. Це не означає, що треба закривати очі на корупцію. Але у межах політики, яку проводять, мають усвідомлювати її особливості. Це дасть розуміння, як діяти і отримувати результат.

В Україні є сфери, де іноземці потрібні. Було б добре побачити їх на посаді голови Національного банку, на рівні правоохоронних та судових органів. Правоохоронна система на стільки корумпована, що людина з неї - заражена. Бацила корумпованості й злочинності вже сидить.

Лента новостей
Вступай: